Tidig morgon = Tvättdag.

Good morning darlings!


Idag är jag faktiskt lite stolt över mig själv.

Efter att ha "missat" min tvättid (dvs inte kommit upp i tid) för andra gången i rad så bestämde jag mig igår för att "imorgon ska jag bannemig komma upp i tid och tvätta!" och med dom orden i tankarna ställde jag mobilalarmet på väckning klockan 06:45, och ett annat larm kl 07:00 (ifall jag skulle råka somna om). Och gissa vad? Fastän jag gick och la mig klockan 04:00 och bara fick sova i knappt tre timmar så masade jag mig upp ur sängen, bar ner den tunga, proppfyllda tvättkorgen till tvättstugan och började tvätta.
Oj, oj, oj vad stolt jag kände mig! Tänk att jag faktiskt orkade gå upp i tid!
Var på toppenhumör ända tills jag skulle gå ner och hänga upp tvätten då jag såg att ena maskinen aldrig hade startat, den hade tagit betalt för tvätten och allt, men den hade aldrig startat att tvätta. Fyfan vad förbannad jag blev, stod och svor åt tvättmaskinen några minuter, och sedan var det bara att glatt stoppa in tvättkortet och betala för en ny tvätt.
Det är inte första gången den krånglar, jag vet inte hur mycket tvättar jag har betalt för som jag aldrig fått. Jävla skitmaskin.
Iallafall så tog jag den tvätten som faktiskt blev tvättad och bar in i torkrummet för att sedan hänga upp den. När jag hade hängt upp allt färdigt skulle jag starta torkfläkten, och tror ni den skiten fungerade? självklart inte!
Förbannad upp över öronen gick jag upp till lägenheten och kastade mig över telefonen, ringde till "vaktis" och berättade hur det låg till. Han verkade dock inte så intresserad av att hjälpa mig och sa typ "jaha, då får vi fylla på ditt kort igen då, mm, jag kommer och kollar på fläkten sen då." typ, tack så mycket för hjälpen! NOT!
Som tur är lyckades Dennis få rätt på torkfläkten, var någon konstig strömbrytarpryl man skulle vrida på. Hade han inte fixat den hade hela min lägenhet varit full med tvätt by now. Oh well..

Kommentarer
Postat av: NATALIE

duktigt! jag skulle aldrig klara att stiga upp efter bara tre timmar :P

2010-01-28 @ 16:16:49
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: S A N N A - TÄVLING i bloggen!!

SV: Okej! :) jag pratar med killen i telefonen :)

är allt bra med dig? :)



Var gärna med i min smyckestävling! :)

kram.

2010-01-28 @ 18:38:35
URL: http://sannaakarin.blogg.se/
Postat av: Ellen

Sv: Tack detsamma :)



Jag antar (och hoppas) att hon inte skulle äta dem samtidigt ;)

2010-01-28 @ 21:09:03
URL: http://ellbellsplace.blog.se
Postat av: thea

Halloj!

Tänkte bara hojta om att du har en liten award att hämta hos mig så kika in där, :)

take care!

2010-01-29 @ 00:54:10
URL: http://tthea.blogg.blogg.se/
Postat av: thea

fan va duktigt av dig att komma upp så tidigt för att tvätta. jag skulle typ avlida:s

tacka fan för att ha egen tvättmaskin..jeezez.



sv: haha okej:p men då ska jag hålla utkik efter mail från dennis då:p



ja jag håller koll på nästa tävling, jag får välan skriva upp de nånstans annars glömmer jag väl de igen:p



men jag håller tummarna för dig, det kommer säkert gå super! :)

2010-01-29 @ 01:07:53
URL: http://tthea.blogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0